#2 Hložek a Leverkusen. Proč to nevyšlo?

Kdo čekal, že po dvou sezonách mu bude Německo ležet u nohou, musel být buď pořádný optimista, nebo nekritický fanoušek. A nejspíš i člověk, co toho o Bundeslize mnoho neví.

#2 Hložek a Leverkusen. Proč to nevyšlo?
Adam Hložek zatím v Bundeslize nastoupil k 52 zápasům, pouze jediný odehrál od první do poslední minuty (Foto: Profimedia/IMAGO)

Bundesliga vyráží na tři kontinenty

Fotbal se už dávno nehraje pouze o body. Abyste byli úspěšní, potřebujete získat i sponzory a fanoušky – ideálně platící za všechno, za co se platit dá.

A čím víc se rozkročíte do světa, tím líp.

Jasná věc.

Týmy z elitních lig proto prázdniny co prázdniny vyrážejí na zahraniční PR cesty.

Pro německou nejvyšší soutěž byly v posledních letech prioritou USA. Jednak se tam v roce 2026 bude konat světový šampionát (a historicky řada amerických reprezentantů nastupovala v Bundeslize) a jednak se zajímavě rozvíjí zdejší televizní trh.

Aktuální smlouva s ESPN+ je pro Bundesligu pětkrát lukrativnější než ta předchozí, přesto o 145 milionů eur za sezonu chudší než kontrakt španělské La Ligy.

Pomoci srovnat skóre mají i pravidelná tour německých týmů.

Například Dortmund byl loni v USA už počtvrté a odehrál tam další tři přípravné zápasy. Efekt byl okamžitý. Nejen, že utkání v San Diegu, Las Vegas a Chicagu vidělo 120 tisíc lidí na tribunách a dvanáct milionů přes digitální kanály, ale dva týdny po akci se klub mohl pochlubit dvěma miliony novými sledujícími na svých sociálních sítích.

Die BVB-Profis im neuen Trikot auf Reisen
Dortmund loni využil zastávky v Las Vegas k prezentaci nových dresů pro Ligu mistrů a DFB Pokal (Foto: BVB)